T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KIRIKKALE / MERKEZ - Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

HAYATA BAKIŞ HAYATA AKIŞ BÖLÜM I AMAÇ-HEDEF

HAYATA BAKIŞ HAYATA AKIŞ 

HAYATA BAKIŞ HAYATA AKIŞ 






























PROJENİN AMACI

Bu proje Kırıkkale Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından Meslek liselerinde eğitim gören  Zihinsel ve bedensel engelli çocuklar, uyumsuz çocuklar (sosyal ve duygusal güçlüğü olan çocuklar),  sürekli bir hastalığı olan çocuklar ile sığınma talebinde bulunan ailelerin eğitim görmekte olan çocukları için hazırlanmıştır.

Bu çocuklar özel eğitime gereksinimi olan çocuklar olarak tanımlanır. Özellikle son yıllarda  eğitimciler olarak sıkça karşılaştığımız "kaynaştırma eğitimi ve kaynaştırma öğrencisi" kavramlarının tam olarak anlaşılması, bu öğrencilerin hayata kazandırılması için yapılacak iş ve işlemlerin yalnızca kağıt üzerinde değil, gerçek anlamda onların eğitim ve yaşam kalitelerinin artırılmasına yönelik olması ve bunun için "eğitimcilerin eğitimi"  projenin başlıca amacıdır.

Projenin 2 yurt dışı yabancı ortak ve 4 yerel ortak olmak üzere 6 ortağı vardır ve projede ispanya ve İtalya olmak üzere iki akış planlanmıştır.

Bunlardan ilki olan İtalya akışı  30 katılımcı ile 25.01.2015-08.02.2015 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.

 

PROJEYE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU

Özellikle sınavsız alan okullar statüsünde olan okulumuz diploma puan üstünlüğü ile öğrenci almasına rağmen özel eğitim öğrencileri için değerlendirme kriteri objektif ve bilimsel verilere dayandırılamadığı için normal olan öğrenci 70 diploma puanıyla sıralamaya giremezken kaynaştırma öğrencileri 100 diploma puanıyla gelmektedirler bu öğrencilerin bireysel gelişimleri göz önüne alınarak BEP planı yapılması gerektiği halde liselerde görev yapan öğretmenler bu alanda hiçbir deneyim ve bilgiye sahip olmaksızın yapabileceklerine inandıkları dersin en alt kazanımlarından hedef ve davranışları almakta başardıklarında da tam notla değerlendirmektedir. Başaramadıklarında da zayıf almakta ve okulu terk etme ile sonuçlanmaktadır.

Yapılan araştırmalarda kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerinde normal öğrencilerle aynı seviyede başarılı olabileceklerini ancak doğru yöntem ve teknikle biraz daha uzun zamanda gerçekleşebileceğini belirtmişlerdir. Avrupa 2020 stratejisinin anahtar faktörleri arasında yer alan alanlar Avrupa ülkelerini etkileyen sosyo-ekonomik krizi aşmak, büyüme ve istihdamı desteklemek ve sosyal eşitlik ve içermeyi teşvik etmek olarak belirlenmiştir bu hedeflere ulaşmasını engelleyecek risk faktörlerinin başında çok sayıda genç, okullarını erken terk etmekte ve işsiz kalması olarak öngörmektedir.

Güçlü ve iyi işleyen eğitim, öğretim ve gençlik sistemleri, vatandaşları rekabetçi bir ekonominin ve işgücü piyasasının talep ettiği becerilerle donatarak vatandaşların bu sorunlarla başa çıkmasına yardımcı olabilecektir.

 

Biz meslek liseleri olarak ülkemizde kaynaştırma eğitiminde uygulama birliği oluşturulması ve bu alanda yapılan çalışmalarda şeffaf bilimsel verilere dayalı ölçme değerlendirme verilerinin olmasının yanı sıra sadece bir lise diploması vermenin ötesinde ilgi istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda bölüm seçmesi ve engelleri yüzünden atıl kalmadan hayatın içine akan üretken bireyler yetiştirmek amacındayız.

 

PROJE HEDEFLERİ

Okullarımızda eğitime devam eden özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin doğru alan ve dallara yerleştirilerek iş yaşamında aktif olarak rol alabileceği bireyler konumuna getirmek

Ülkemizde eğitimin 12 yıla çıkması ile birlikte bu öğrencilerinde zorunlu eğitim kapsamına alınması ile doğan bilgi belge ve dökümantasyon boşluğunun giderilmesi bunun sonucu olarakta bakanlık düzeyinde çalışmalara önderlik yapabilmek

 

Özel eğitime muhtaç çocuklarla eğitim öğretim yapan öğretmenlerin mesleki bilgi ve becerilerinin arttırılmasını sağlamak

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.01.2016 - Güncelleme: 28.08.2023 13:28 - Görüntülenme: 1322
  Beğen | 0  kişi beğendi